Dagligvarugalan lyfter butikernas köttavdelningar

Svenskt Kött är stolt sponsor till den nya kategorin Årets Kött- och Charkuteriavdelning på Dagligvarugalan. På torsdag får vi veta vilken butik som vinner!

Butiksbranschens egen happening, Dagligvarugalan, går av stapeln på Cirkus i Stockholm för fjärde året i rad den 6 september. Vinnaren av Årets Kött- och Charkuteriavdelning ska vara en butik som utmärker sig genom att med engagemang och stor kunskap om kött, kombinerat med affärskänsla, lyfta fram köttavdelningen.

Tre butiker är nominerade den nya kategorin Årets Kött- och Charkuteriavdelning:

Priset är instiftat för att främja butiker som aktivt arbetar med:

  • Att förmedla kunskap om kött i allmänhet och svenskt kött i synnerhet
  • kunniga och engagerade medarbetare
  • praktiska säljlösningar som inspirerar till merköp och nya matupplevelser
  • ett sortiment som visa på respekt för hela djurets anatomi
  • sortiment som är attraktivt och matchar kundernas efterfrågan.

Juryn

Kajsa Söderberg, reporter Fri Köpenskap
Maria Forshufvud, vd Svenskt kött
Marie Pettersson, vd Mälarchark
Rolf Törner, utbildare Icaskolan
Eric Persson, matkommunikatör och utbildare, FoodPeople

 

Aktuellt

Charkuterier är resurssmart mat

I två nya filmer tittar vi närmare på tillverkningen av olika lufttorkade delikatesscharkuterier tillsammans med kocken och nordiska mästaren i matlagning, Desirée Jaks.

Midsommar behöver de betande djuren Lamm i hage med gullvivor

Midsommar behöver de betande djuren

Hur lätt går det egentligen att hitta de traditionella midsommarblommorna idag, när allt fler arter är hotade? Midsommar behöver de betande djuren!

Scroll to Top