Kampanj för kvinnohjärtan

I samband med internationella kvinnodagen arrangerar 1,6-miljonersklubben en kampanj med kvinnors hjärta i fokus. Vi var på plats och bjöd deltagarna i Stockholm på boken, "En hyllning till svenskt nötkött".

Det var för sjätte året i rad, som Alexandra Charles initiativ gick av stapeln på Oscarsteatern. Det bjöds på föreläsningar om hjärthälsa, friskvård och livsstil. Ändamålet är att samla in pengar till medicinsk forskning på kvinnohjärtat och att sprida kunskap om detta livsviktiga ämne. Hjärt- och kärlsjukdomar är den allra vanligaste dödsorsaken bland kvinnor, tio gånger vanligare än till exempel bröstcancer.

Svenskt Kött är en av kampanjens sponsorer och fanns på plats på Oscarsteatern i Stockholm. Boken ”En hyllning till svenskt nötkött” delades ut till alla som deltog i evenemanget.

Läs mer om 1,6-miljonersklubben

Aktuellt

Quiche Lorraine med spenat, purjolök och sidfläsk

Våra 7 bästa recept på goda pajer

Får vi slå ett slag för pajen? Paj är gott, enkelt att laga och passar lika bra till vardag som fest. Här bjuder vi på våra 7 bästa recept på goda pajer.

Rimmat kött

Vilken beredskap har vi egentligen?

När gränser stängs, importen störs och den egna produktionen minskar, då står hela vår livsmedelsförsörjning på spel – men hur väl rustade vid en kris är vi egentligen?

Få ihop vardagen efter semestern

Få ihop vardagen efter semestern

Hur ska man få ihop vardagen efter semestern? Det ska finnas tid för matlagning, jobb, kanske träning och att hämta och lämna barn.

Rulla till toppen