Nyheter
Äldre artiklar

Ursprungsmärkning viktig för konsumenter
3 oktober 2013
Undersökningar visar att 83% av svenska konsumenter vill veta varifrån köttet kommer. Och att information om ursprungsland, vetskap om varifrån maten kommer och var den
är producerad är viktig och påverkar konsumenterna och deras köpbeslut.

Kampanj lyfter fram svenska charkuterier
2 oktober 2013
Svenska smaker, svensk råvara och hantverkstraditioner lyfts fram i uppmärksammad butikskampanj om svenska charkuterier.

Fyra klarade det svåra Mästarprovet i Charkuteri
2 oktober 2013
Ola Holmqvist, till vardags på Sohlbergs Chark i Gävle, Bo Lodin, Specialchark i Stockholm, Johan Grahn, Nordfalks Västerås och Johan Skottén, Culinar i Fjällkinge var de som klarade det svåra Mästarprovet i Charkuteri 2013.

På besök hos svenska unggrisar
27 september 2013
Matskribenten Jens Linder deltog i en studieresa om svensk unggris, arrangerad av Svenskt Kött. Här är Jens reportage från resan.