Vinnaren av Årets kött- och charkuteriavdelning bygger på traditionella värden som hög kvalitet och hög servicegrad. Information om kött och ursprung presenteras tydligt för kunderna, även för de detaljer som kommer från närbelägna gårdar. Prydligt presenterade charkuterier förstärker intrycket ytterligare. Som pricken över i har de öppnat upp för insyn när färsen mals, korvarna stoppas och köttet packas.
Det var juryns motivering, som bestod av Elisabet Qvarford, vd Svenskt kött, Majsan Pense, Kategoriansvarig, Coop, Ingela Stenson, omvärldsanalytiker United Minds, Magnus Pettersson, Försäljningschef, Jakobsdals, Eric Persson, Food and Strategy Consulting, Crossover Creative och Joachim Björk, Fri Köpenskap (ordförande).
Svenskt kött sponsrar kategorin
City Sparköp Knalleland i Borås har korats till Årets Kött- & charkuteriavdelning! Svenskt kött är mycket stolta över att vara kategorisponsor till Årets Kött- och Charkuteriavdelning i Dagligvarugalan. Vi vill rikta ett stort och varmt grattis även till de övriga finalisterna Hemköp Hornstull, Stockholm och Sabis Fältöversten, Stockholm som inspirerar genom sitt engagemang och sin stora kunskap om kött och charkuterier.
Du kan läsa om alla vinnare i galan på friköpenskap.se








