Svenskt Kött byter logotype

I och med att märket Svenskt kött upphör byter Svenskt Kött logotype till #SvensktKött och uppdaterar sin hemsida. Organisationen kommer även att rikta sig mot en yngre målgrupp.

Vid årsskiftet ersattes märket Svenskt kött av Kött från Sverige, som hanteras av Svenskmärkning AB. I och med det byter nu Svenskt Kött logotyp till #SvensktKött och uppdaterar sitt utseende och sin hemsida.

-Svenskt Kött vill vara mötesplatsen för alla som gillar svenskt kött och inspirera andra till att vara ambassadörer för det svenska köttet och dess mervärden. Då är hashtagen en bra symbol, säger Elisabet Qvarford, vd Svenskt Kött

Svenskt Kött kommer fortsätta sitt arbete med att ge kunskap och inspiration kring allt som har med svenskt kött, charkuterier med svensk köttråvara och nyttan av svensk djuruppfödning att göra.

I det nya uppdraget finns också en målsättning att vända sig mot yngre konsumenter.

-Svenskt kött är det hållbara valet. För konsumenten, för bonden, för klimatet och för Sverige. Det är vad vi kommer att fokusera på att förmedla till konsumenterna oavsett ålder, säger Elisabet Qvarford.

Aktuellt

Hur mycket kött äter vi? Förhållanden mellan konsumtion och kostråd 2023

Hur mycket kött äter vi?

Jordbruksverkets statistik visar hur mycket kött vi äter i Sverige och hur nära vi ligger kostråden för vår konsumtion 2023.

Svenskt Kött på TikTok

Svenskt Kött på TikTok

Nyligen la vi till en kanal bland våra sociala medier och numera finns Svenskt Kött på TikTok.

Rulla till toppen